Jak poprawić swoją kondycję bez wysiłku?

28-05-2014

schodyNie masz czasu, chęci lub możliwości, by regularnie chodzić na fitness czy siłownię? Nie możesz zebrać się do „prawdziwych” ćwiczeń, mimo usilnych prób, a jednak nie chcesz całkowicie się „zasiedzieć”? Jest na to sposób! Okazuje się, że aktywność fizyczną bez najmniejszego problemu możemy wpleść w nasze codzienne zajęcia i dostarczyć naszemu organizmowi trochę wysiłku… bez wysiłku. Jak?

  • Wybierz schody, zamiast windy

Chodzenie po schodach wzmacnia mięśnie łydek, ud i pośladków, poprawia krążenie i wydolność płuc. Dla lepszych efektów zaleca się pokonywanie dwóch stopni na raz. Korzystaj ze schodów jak najczęściej: w domu, pracy czy galeriach handlowych, a szybko przekonasz się, że Twoja kondycja z dnia na dzień staje się coraz lepsza.

  • Wysiądź z autobusu przystanek wcześniej

Cały dzień spędzony za biurkiem nie jest dobry ani dla Twojego kręgosłupa, ani układu krwionośnego. Daj ciału odpocząć i rozluźnij spięte mięśnie raźno maszerując do domu. Jeżeli nie masz czasu na regularne spacery, wysiadaj z autobusu czy tramwaju przynajmniej jeden przystanek wcześniej. Jeżeli na co dzień korzystasz z samochodu, zrób sobie spacer po zakupy do pobliskiego sklepu.

  • Napinaj pośladki siedząc przy biurku

Seksowna, jędrna, kształtna pupa to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Bardzo łatwo możesz mieć ją w „zasięgu ręki”. Wykorzystaj fakt, że prowadzisz siedzący tryb życia do treningu pośladków. Jak? Zaciskaj je tak mocno, jak potrafisz, a po kilku sekundach rozluźniaj. Powtarzaj w seriach po 10, kilka razy dziennie. Ćwicz pupę czekając na autobus, w długiej kolejce w sklepie, pod prysznicem lub podczas rozmowy przez telefon. Prawda, że proste?

  • Nie garb się!

Dbaj o prawidłową postawę ciała. Dzięki temu unikniesz bólu kręgosłupa i spięcia mięśni, a Twoja sylwetka będzie wyglądała na smuklejszą. Siedząc na krześle wyciągnij plecy i trzymaj prosto głowę, wyobrażając sobie, że niewidzialna nitka łączy ją z sufitem. Bardzo szybko wejdzie Ci to w nawyk.

  • Ćwicz przed telewizorem

Oglądanie ulubionego serialu to doskonała okazja do ćwiczeń! Jeżeli nie masz pod ręką stacjonarnego rowerka, hula-hop lub piłki do body ball, rób przysiady. Bardzo łatwo da się łączyć przyjemne z pożytecznym, bez marnowania czasu.

A Wy, jakie macie sposoby na ćwiczenia bez wysiłku?

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *