Świeże soki w diecie młodej mamy

ciaza

16-09-2015

Ciąża i okres karmienia piersią to dla każdej kobiety okres ważny i wyjątkowy, kiedy musi dbać nie tylko sama o siebie, ale także o własne dziecko.

Sposób odżywiania w trakcie ciąży jest kluczowy – zarówno dla prawidłowego rozwoju maleństwa, jak i dobrego samopoczucia mamy.

Zapotrzebowanie na witaminy i minerały wzrasta (nawet o 100%) i istotne jest to, by tak zmodyfikować dietę, by dostarczyć je do organizmu.

Chociaż zwiększa się zapotrzebowanie na cenne składniki odżywcze, wbrew pozorom nie organizm nie potrzebuje dużo większej ilości kalorii – to jedynie 300 dodatkowych kcal dziennie i to dopiero w drugim i trzecim trymestrze.

Co jeść w ciąży i w okresie karmienia piersią?

Ponieważ zwiększa się zapotrzebowanie na składniki odżywcze, ale nie zwiększa się radykalnie zapotrzebowanie na kalorie, podstawą zdrowej diety kobiet w ciąży są częste, ale niezbyt obfite posiłki. Nie potrzeba zwiększać dotychczasowych porcji – o wiele lepszym pomysłem jest dodanie dwóch zdrowych przekąsek w ciągu dnia, które uzupełnią menu o wartościowe składniki.

Owoce i warzywa powinny znaleźć swoje miejsce w każdym posiłku ciężarnej. Ważnym elementem są również węglowodany, zwłaszcza te złożone, które znaleźć można m.in. w owocach i warzywach, ale też w produktach pełnoziarnistych i wszelkiego rodzaju kaszach. Przyszła mama powinna zadbać także o białko pochodzenia zwierzęcego, które zawiera żelazo – na jego niedobory w ciąży skarży się wiele kobiet.

Ponieważ płyny są naturalnym środowiskiem życia płodu, należy przyjmować większą ich ilość – świeżo wyciskane soki będą świetnym uzupełnieniem zdrowej diety, zarówno podczas ciąży, jak i podczas karmienia piersią. Soki owocowe i warzywne bardzo dobrze nawadniają organizm, a przy tym dostarczają mu potrzebnych witamin, minerałów i enzymów. Dwa soki dziennie stanowią zdrową przekąskę, która z powodzeniem wpisze się w zdrową dietę.

Nieco inaczej sprawa wygląda, kiedy mama odstawia dziecko od piersi. Dieta sokowa w tym okresie sprawia, że kobieta błyskawicznie rewitalizuje organizm po wyczerpującym okresie ciąży i karmienia piersią, szybko wracając do sił. Soki owocowe i warzywne nie tylko pomagają wrócić do dawnej sylwetki, ale przede wszystkim dają niesamowity zastrzyk energii, który bardzo przyda się w pochłaniających obowiązkach każdej młodej mamy.

Dlaczego młode mamy powinny pić świeżo wyciskane soki?

Świeże, surowe soki kryją w sobie bogactwo cennych substancji odżywczych, które pozytywnie wpływają na cały organizm, poprawiając naturalne zdolności obronne i samopoczucie, a także oczyszczając ciało ze szkodliwych toksyn. Znajdziesz w nich:

  • Witaminy: A (retinol), C (kwas askorbinowy), E, B6(pirydoksyna), B2 (ryboflawina), B9 (kwas foliowy), B1 (tiamina), B3 (niacyna), B12 (cyjanokobalamina), inozytol, B5 (kwas pantoneowy), B7 (biotyna), K, Cholina, D, U, B17
  • Minerały: Potas, Siarka, Mangan, Sód, Wapń, Fosfor, Żelazo, Cynk, Miedź, Bor, Selen, Magnez, Jod, Kobalt i wiele innych
  • Aminokwasy egzogenne: Lizyna, Izoleucyna, Leucyna, Tryptofan, Fenyloalanina, Treonina, Walina, Metionina
  • Antyoksydanty, które usuwają z organizmu nadmiar wolnych rodników
  • Żywe enzymy roślinne, aktywne substancje, które odpowiedzialne są za syntezę i rozkład
  • Chlorofil, który posiada silne działanie detoksykacyjne, które przyspiesza oczyszczanie organizmu
  • Wielonienasycone Kwasy Tłuszczowe Omega-3, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu krążenie i serca, stymulują również rozwój mózgu i układu nerwowego.
  • Węglowodany, podstawowe źródło energii dla Twojego organizmu
  • Wodę z roślin, która jest niemal natychmiast przyswajania przez organizm wraz z wszystkimi cennymi składnikami odżywczymi

Czy trzeba Cię jeszcze przekonywać? 🙂

5Bannery_curattio_600x225px

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *