Jak się pozbyć cellulitu?

14-05-2013

Jak się pozbyć cellulituSezon letni zbliża się wielkimi krokami! Być może część z Was planuje już wakacyjne urlopy, na myśl o pokazaniu się na plaży dostając gęsiej skórki.

Zwykle powodem naszego dyskomfortu jest cellulit – defekt kosmetyczny na tyle powszechny, że przybierający znamiona choroby cywilizacyjnej. Zła dieta, brak aktywności fizycznej, używki, zbyt małe nawodnienie organizmu czy wreszcie zaburzenia hormonalne to najpopularniejsze z przyczyn powstawania „pomarańczowej skórki”.

Czym jest cellulit?

W bardzo dużym uproszczeniu: cellulit („skórka pomarańczowa”) to nierównomierne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii. W efekcie powstaje obrzęk, który zakłóca funkcjonowanie sąsiednich tkanek łącznych, w tym cyrkulacji krwi i limfy. Nieleczony cellulit stopniowo się pogłębia, a skóra wiotczeje i staje się nierówna, pojawiają się liczne grudki i zagłębienia. Cellulit najczęściej pojawia się na udach, pośladkach i brzuchu, rzadziej na przedramionach. Jego powstawaniu sprzyjają zaburzenia hormonalne związane m.in. z okresem dojrzewania, ciążą, czy przyjmowaniem pigułek antykoncepcyjnych.

Mimo tego, że do lata zostało tylko kilka miesięcy i większość pań gotowa jest machnąć ręką i pomyśleć: „I tak się nie uda!”, warto wziąć się za siebie – tych kilka miesięcy to wystarczający czas na to, by poprawić stan naszej skóry i ujędrnić pośladki i uda.

Jak się pozbyć cellulitu?

Aktywność fizyczna

Pływanie na basenie, jazda na rowerze lub rowerku stacjonarnym, jogging czy wchodzenie po schodach to tylko nieliczne z ćwiczeń, które pozytywnie wpływają na redukcję cellulitu. Treningów na nogi i pośladki możemy poszukać również na YouTube. Jeżeli do tej pory nie miałyśmy w zwyczaju aktywnie spędzać wolnego czasu, efekty prawdopodobnie zauważymy bardzo szybko – mięśnie powoli zaczną się zarysowywać, skóra zrobi się bardziej elastyczna oraz poprawi się nasze samopoczucie. Pamiętajmy o tym, by ćwiczyć min. 30 minut.

Nawodnienie organizmu

Picie niegazowanej wody mineralnej pozwoli odpowiednio nawodnić nasz organizm i oczyścić go z toksyn, co jest bardzo ważne przy walce z cellulitem. Zaleca się picie min. 1,5 litra wody dziennie. Należy unikać wszelkiego rodzaju napojów słodzonych i gazowanych, ale także wód źródlanych, które mają bardzo małą ilość składników mineralnych. Do wody wciskać można sok z cytryny – taka mieszanka pozwoli o wiele szybciej oczyścić organizm.

Zdrowa dieta

Zdrowa dieta to podstawa. Nie chodzi o głodówki, lecz włączenie w swój jadłospis produktów, które będą sprzyjały przyspieszeniu przemiany materii, będą lekkie a jednocześnie dostarczą naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych elementów. W naszym menu powinno znaleźć się jak najwięcej owoców i warzyw, zdrowych tłuszczów zawartych m.in. orzech, pestkach dyni czy słoneczniku a także naturalnej witaminy C, która wpływa na produkcję kolagenu w skórze, a co za tym idzie sprzyja jej uelastycznieniu. Należy unikać fast foodów, chipsów i słodyczy – te ostatnie z powodzeniem zastąpić można np. suszonymi owocami.

Masaż

Nie musimy od razu zapisywać się na antycellulitowe zabiegi SPA – z masażem całkiem nieźle możemy poradzić sobie również same. Jedną z bardziej skutecznych metod jest masaż gumową bańką chińską, która zasysa do środka skórę i pomaga poprawić jej ukrwienie. Masaż taki początkowo może być bolesny, ale z czasem będzie coraz lepiej. Masaż bańską chińską nie jest polecany osobom, które mają problemy z pękającymi naczynkami. Innym sposobem jest tradycyjny masaż polegający na uciskaniu skóry lub stosowanie szczotki z wypustkami.

Kosmetyki antycellulitowe

Balsamy antycellulitowe co prawda nie zlikwidują problemu, ale nawilżą naszą skórę i sprawią, że stanie się bardziej elastyczna. Doskonale sprawdzą się również podczas masażu.

To co? Do dzieła! 🙂

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *