Jak poprawić metabolizm?

18-02-2015

Owoce i warzywaCzęstym problemem, który utrudnia skuteczne odchudzanie się, jest wolna przemiana materii.

Nasz metabolizm osłabia wiele czynników. Może to być zarówno kiepska dieta, uboga w witaminy, składniki mineralne i błonnik, nieregularny tryb życia, a co za tym idzie nieregularne spożywanie posiłków, jak i brak aktywności fizycznej, tak ważnej do utrzymania naszego ciała w zdrowiu. Restrykcyjne diety czy głodówki wcale nie rozwiązują problemu, mogą wręcz jeszcze bardziej nam zaszkodzić.

Kluczem do sukcesu, czyli przyspieszenia metabolizmu, jest regularny tryb życia i odpowiednie odżywianie.

Jak poprawić przemianę materii?

 

1. Jedz posiłki regularnie.

Jedz częściej, ale mniejszymi porcjami. Długie przerwy między posiłkami spowalniają metabolizm i rozregulowują układ kontroli apetytu i pragnienia. Staraj się jeść 4-5 posiłków dziennie, co ok. 3-4 godziny.

2. Zadbaj o zdrowe, pożywne śniadanie.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Mimo tego, że śpimy, nasz organizm ciągle pracuje – zachodzi w nim wiele procesów, dzięki którym tkanki ulegają regeneracji, a szkodliwe produkty przemiany materii są stopniowo usuwane. Aby te procesy bez szwanku mogły zachodzić niezbędna jest energia – pochodzi ona z ostatniego posiłku, jaki danego dnia zjemy. Zwykle jest nim kolacja. Po przebudzeniu organizm potrzebuje kolejnej dawki energii – najlepiej w postaci pożywnego śniadania.

3. Pij odpowiednią ilość płynów.

Organizm składa się z dwóch głównych składników: komórek i tkanki łącznej. To właśnie one przechowują wodę, niezbędną do życia, dlatego śmiało możemy założyć, że nasze ciało jest zbudowane z komórek, tkanki łącznej i wody. Świadomość ta pozwala działać na co dzień tak, by żyć w zgodzie w naszym wnętrzem i tym, czego potrzebuje nasze ciało. Aby policzyć swoje zapotrzebowanie na płyny, wystarczy wykonać proste równanie: do 1500 ml doliczyć 25 ml wody na każdy kilogram masy ciała powyżej 20 kg.

4. Zaprzyjaźnij się z zieloną herbatą i ziołami.

Działa pobudzająco, uspokaja, hamuje rozwój bakterii w układzie pokarmowym, obniża ciśnienie krwi, poprawia krążenie, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, wzmacnia naczynia krwionośne, jest bogata w witaminy C, E, B, sole mineralne oraz garbniki, przyspiesza wydalanie toksyn z organizmu, a co najważniejsze w przypadku poprawy metabolizmu – wspomaga odchudzanie.

5. Wprowadź do swojej diety błonnik.

Błonnik to substancja, która odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie – wspiera jego ważne funkcje, pomaga zachować zdrowie i zgrabną sylwetkę, przyspieszając usuwanie z jelit zbędnych produktów przemiany materii. Spowalnia również lub całkowicie uniemożliwia wchłanianie glukozy, a co za tym idzie chroni przed wieloma zaburzeniami i chorobami. Dzięki błonnikowi w naszych organach wewnętrznych nie odkłada się tłuszcz, co bardzo ważne, gdy jesteśmy na diecie.

6. Zadbaj o ty, by Twoje posiłki były bogate w wit. B6

Wit. B6 jest bardzo ważna, kiedy przechodzimy na dietę. Możemy wykorzystywać jej odchudzające działanie i do swojej diety wprowadzić produkty, które ją zwierają, m.in. takie, jak: awokado, otręby zbożowe, soję czy mąkę z pełnego przemiału.

8. Nie zapominaj o białku

Badania przeprowadzone przez Ame­ri­can Jo­ur­nal of Cli­ni­cal Nu­tri­tions wykazały, że 1,5 szklan­ki mleka wy­pi­tej po tre­nin­gu sprzyja bu­do­wie mię­śni i powoduje, że spa­le­nie  tłusz­czu jest szybsze. Warto zainteresowac się zwłascza mlekiem ekologicz­nym (nie­ste­ry­li­zo­wa­nym i nie­ho­mo­ge­ni­zo­wa­nym), które jest zdrowsze dla naszego organizmu.

9. Bądź aktywny fizycznie

Wysiłek fizyczny zmusza nasz organizm do szybszej pracy, dzięki czemu procesy trawienia przebiegają o wiele szybciej i skuteczniej. Współcześnie do wyboru jest tyle rodzajów ćwiczeń i sportów, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, choćby skakanie na skakance czy kręcenie hula hop.

10. Wykorzystaj przyprawy sprzyjające odchudzaniu

Różnego rodzaju przyprawy nie tylko nadają potrawom wyjątkowego smaku i aromatu, ale mogą też… pomóc w odchudzaniu! Niektóre z nich skutecznie przyspieszają przemianę materii i spalanie kalorii, dzięki czemu utrzymanie szczupłej sylwetki jest o wiele łatwiejsze.

bloglovin

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *