Naturalne szczepionki: Jak poprawić odporność naszego organizmu?

04-12-2013

jak_wzmocnic_odpornoscUkład odpornościowy odgrywa niezwykle ważną rolę w naszym życiu: kiedy funkcjonuje prawidłowo, z powodzeniem chroni nas przed różnego rodzaju chorobami – od infekcji po poważne choroby nowotworowe.

To właśnie dlatego należy o niego dbać i wprowadzić do swojej diety produkty, które pomogą zachować zdrowie.

Jak pobudzić układ immunologiczny do sprawnego działania, aby sam potrafił walczyć z wirusami i bakteriami, bez wspomagaczy w postaci leków z apteki?

Jedz owoce i warzywa

Nasza dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, zwłaszcza te, które posiadają substancje odżywcze wspomagające odporność. Należą do nich m.in.: migdały, brokuły, papryka, kiwi, morele, kiełki, ziarna sezamu i brązowy ryż.

Czosnek i cebula uznawane są za naturalne antybiotyki – nie bójmy się dodawać ich do spożywanych potraw.

Oprócz witamin A, C i E ważną rolę ogrywa również cynk i selen, który znaleźć można m.in. w pestkach dyni czy orzechach.

Zmiana zwykłego oleju na olej lniany przyniesie dodatkowe korzyści – jego składniki nie tylko wzmacniają układ immunologiczny, ale pozytywnie wpływają również na wygląd skóry, włosów i paznokci oraz łagodzą wiele objawów związanych z miesiączkowaniem (cenna informacja dla kobiet, które mają problemy z PMS i bólami brzucha!).

Pij ziołowe herbatki

Rozgrzewające  herbatki  ziołowe popijane w ciągu dnia pomogą nam walczyć z wirusami i bakteriami. Takie właściwości posiadają napary zrobione  np. z  pokrzywy, majeranku, macierzanki,  majeranku,  imbiru, dziurawca zwyczajnego  czy  z  jeżówki  purpurowej.

Dodaj sobie energii!

Poza działaniem na ciało, należy zadbać również o psychikę. Jednym ze sprytnych trików jest spożywanie czerwonej żywności – kolor ten kojarzony jest przez nasz mózg z energią i siłą.  Czerwona  papryka, buraczki, rabarbar, czerwona  kapusta, czereśnie, porzeczki, maliny, czerwone śliwki czy truskawki, to świetny pomysł na urozmaicenie naszych posiłków.

Nawet jeżeli nie mamy odstępu do świeżych produktów, z powodzeniem wykorzystać możemy mrożonki.

Rusz się

Zmuszenie się do wysiłku fizycznego jest jednym z najlepszych sposobów na poprawienie odporności. Nie musi to być intensywny wysiłek – wystarczą nawet regularne spacery czy szybkie marsze. Sport zwiększa wydolność organizmu i sprzyja wytwarzaniu endorfin, zwanych hormonami szczęścia – nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie, którzy są szczęśliwi, chorują o wiele rzadziej. Nie zapominajmy również o odpoczynku! Zdrowy sen jest niezbędny, by zebrać siły potrzebne do walki z szarą, zimną rzeczywistością, która coraz mocniej puka w okna.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *