Sport dla Ciebie: Nordic Walking

12-03-2013

Nordic WalkingJest multum różnych sportów, form rekreacji ruchowej czy sposobów spędzania wolnego czasu. Aktywność fizyczna jest w naszym życiu bardzo ważna: ma zbawienny wpływ na zdrowie, a osoby, które regularnie ćwiczą są szczęśliwsze i pełniejsze życia. Regularne treningi wzmacniają organizm, wspomagając jednocześnie jego naturalną odporność.

Który ze sportów będzie najlepszy dla Ciebie?

Rodzajów aktywności fizycznej jest wiele – tak wiele, że każdy znajdzie coś dla siebie, a jedyną wymówką może być tylko nasze własne lenistwo. Choć początkowo zmobilizowanie się do regularnych ćwiczeń może być trudne, warto się przełamać. Po pewnym czasie sami zaczniemy odczuwać potrzebę „poruszania się” – treningi nie tylko wpływają korzystnie na nasze zdrowie, ale również na psychikę. Podczas ćwiczeń nasz organizm wytwarza endorfiny – hormony szczęścia, odpowiedzialne za dobre samopoczucie. To uzależnia! 🙂

Sport dla leniwych: Nordic Walking

Dobrym sposobem na poprawę kondycji fizycznej i osiągnięcie korzyści zdrowotnych jest Nordic Walking, który powinien spodobać się zwłaszcza tym, którzy nie lubią zbytnio się przesilać. „Chodzenie z kijkami” poleca się również jako doskonałą formę rehabilitacji. Podczas marszu, kiedy wbijamy kijki w ziemię, mocno pracują mięśnie kończyn górnych i dolnych, wiele dobrego zyskuje również nasz kręgosłup, który się nie krzywi – kijki pomagają utrzymać pionową postawę ciała. Z uwagi na to, że odciążone zostają stawy, Nordic Walking polecany jest także osobom z nadwagą, gdyż nie muszą się obawiać wystąpienia poważnych kontuzji. Wielką zaletą marszów z kijkami jest to, że w czasie ich trwania spalamy o wiele więcej kalorii niż w czasie zwykłego spaceru. Przyda się po zimie!

Zalety  na piątkę Nordic Walking

  1. Nordic Walking jest sportem dla każdego – bez względu na wiek, wagę i poziom sprawności fizycznej.
  2. Z łatwością nauczyć można się go na poziomie podstawowym – na początku skorzystać można z porad trenera.
  3. Można go uprawiać w dowolnym miejscu na Ziemi – o każdej porze roku i dnia, w dowolnym klimacie, terenie i na dowolnej nawierzchni.
  4. Jest o 40-50% bardziej efektywny, niż marsz bez kijków – w ciągu godziny spalimy więcej kalorii – 400kcal; zwykły chód pochłania w tym samym czasie „tylko” 280kcal.
  5. Wzmacnia mięśnie tułowia, ramion, barków i brzucha, trenuje wszystkie mięśnie kończyn dolnych i prostowniki kończyn górnych – przy minimalnym wysiłku z naszej strony.

W następnym odcinku: Jakie kijki wybrać? Jak dobrać ich długość? Jakie gadżety pomogą nam w treningu?

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *