Domowy fitness: Ćwiczenia na mięśnie pleców

12-11-2014

plecyO tym, że należy dbać o kręgosłup i mięśnie pleców przypominamy sobie zwykle wtedy, kiedy jest już za późno i zaczyna nam doskwierać ból. Bóle pleców są plagą współczesnych społeczeństw, w których jedną z najczęściej wykonywanych prac jest praca za biurkiem – siedzenie w tej samej pozycji, często nieprawidłowej, przez wiele godzin nie wpływa pozytywnie na naszą postawę.

Aby uniknąć poważnych schorzeń związanych z zaniedbaniem naszego kręgosłupa wystarczy odrobina cierpliwości, systematyczności i znajomość kilku podstawowych ćwiczeń, które pozwolą wzmocnić mięśnie pleców.

O czym warto pamiętać?

  • Ćwicz regularnie. Łącz przyjemne z pożytecznym – ćwiczenia możesz wykonywać słuchając muzyki lub kątem oka oglądając telewizję.
  • Zadbaj o zdrową dietę bogatą w wapń i wit. D, które wzmocnią kości. I pamiętaj, że największym wrogiem kręgosłupa jest otyłość.
  • Zadbaj o prawidłową postawę ciała. Nie garb się, siedź prosto, ściągnij łopatki. Dzięki temu odciążysz kręgosłup. Unikaj chodzenia w butach na wysokich obcasach.
  • Naucz się odpoczywać. Stres powoduje, że mięśnie pleców napinają się i powodują ból. Jeżeli nie potrafisz poradzić sobie z tym sam, skorzystaj z relaksacyjnych masaży.
  • Naucz się podnosić ciężkie przedmioty. Pamiętaj o tym, by nie schylać się, lecz przykucnąć.
  • Zadbaj o twardy materac. Daje on dobre podparcie dla kręgosłupa podczas snu.
  • Zadbaj o wygodną poduszkę. Najlepsze są poduszki ortopedyczno-korekcyjne, które zapewniają dobre podparcie dla kręgosłupa szyjnego.
  • Rób regularne badania w kierunku osteoporozy. Narażone są na nią w szczególności kobiety, które weszły w okres menopauzy, a także osoby nadużywające alkoholu i palące papierosy.

Ćwicz z YouTubem!



Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *