Co jeść, by mieć płaski brzuch?

11-03-2015

dieta szczesciaNiestety, nie ma magicznych sposobów na to, by nasz brzuch nagle stał się płaski, a tłuszczyk szybko zniknął.

Walka o płaski brzuch to przede wszystkim zdrowa dieta i aktywność fizyczna oraz determinacja, które pozwolą nam wytrwać w dążeniu do idealnej sylwetki.

Niektóre produkty skutecznie zapobiegają magazynowaniu się tkanki tłuszczowej w postaci „oponek”, regulują poziom cukru we krwi i poprawiają metabolizm, co pomaga osiągnąć zamierzony cel. Zmiana diety to nie tylko zmiana produktów, które najczęściej spożywamy, ale także zmiana złych nawyków żywieniowych na lepsze.

Podstawowe zasady

  • Do diety na płaski brzuch warto włączyć jogurty z żywymi kulturami bakterii, które pomogą w równowadze utrzymać florę jelitową i ograniczą produkcję gazów, zapobiegając wzdęciom i zaparciom. Polecany jest zwłaszcza jogurt naturalny, ale jeżeli nie przepadamy za jego smakiem, z powodzeniem zmiksować można go z ulubionymi owocami.
  • Zaleca się ograniczenie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Aby potrawy miały smak, w zamian warto używać inne przyprawy i zioła.
  • Rezygnacja z tzw. warzyw wzdymających wyjdzie nam na korzyść – nasz brzuch nie będzie wyglądał jak piłka. To samo dotyczy gazowanych napojów.
  • Zamiast zwykłej, czarnej herbaty warto pić zioła, które regulują przemianę materii i przyspieszają trawienie. Należą do nich m.in. mieszaki zawierające majeranek, gorczycę czy pieprz. Pomocne będą również napary z mięty, rumianku i kopru włoskiego.
  • Słodycze najlepiej zamienić na suszone owoce, które dostarczą nam zdrowej słodyczy.
  • Gruboziarniste pieczywo, kasze, ciemne makarony, brązowy ryż, płatki owsiane, surowe warzywa to ważny element diety. Wspomniane produkty zawierają dużą ilość błonnika, który reguluje proces trawienia i pomaga pozbyć się toksycznych substancji z jelit.
  • Istotny jest regularny tryb dnia. Zamiast 3 dużych posiłków dziennie lepiej zjeść 4-5 mniejszych.
  • Nie można zapominać też o nawadnianiu organizmu. Należy dostarczać do organizmu codziennie minimum 6-8 szklanek niegazowanej wody mineralnej.

Produkty, które warto włączyć w dietę na płaski brzuch

  • Banany. Owoce bogate w potas i skrobię, dzięki którym uczucie sytości będzie towarzyszyło nam dłużej.
  • Grejpfruty. Zawierają flawonoidy, które pomagają wątrobie w metabolizmie tłuszczów.
  • Awokado. Bogate w kwasy, które regulują poziom cukru we krwi i chronią przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej.
  • Zielone warzywa liściaste. Bogate w składniki odżywcze i błonnik, niskokaloryczne.
  • Zielona herbata. Bogata w flawonoidy i antyoksydanty, które przyspieszają przemianę tłuszczy.
  • Masło orzechowe. Zawiera zdrowe tłuszcze, które pozwolą utrzymać uczucie sytości na dłużej.
  • Migdały. Zawarte w nich kwasy i wit. E biorą udział w metabolizmie tłuszczów.
  • Produkty pełnoziarniste. Bogate w błonnik, który przyspiesza przemianę materii i reguluje stężenie cukru we krwi.
  • Olej lniany. Bogaty w kwasy Omega-3, które stabilizują poziom insuliny w organizmie.
  • Borówki. Zawierają fitoestrogeny, które regulują gospodarkę lipidową organizmu.
  • Jogurt. Zawiera białko i wapń, które pomagają w procesie spalania tłuszczy.
  • Pistacje. Bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe i błonnik.
  • Łosoś. Bogaty w białko i zdrowe kwasy tłuszczowe.
  • Cynamon. Reguluje stężenie cukru we krwi.

Jak widać dieta na płaski brzuch wcale nie jest skomplikowana i czasochłonna. Oczywiście, sama zmiana nawyków żywieniowych nie wystarczy, choć będzie bardzo pomocna. Konieczne jest również wprowadzenie do codziennego życia ćwiczeń na płaski brzuch, które szybko pomogą nam rozprawić się z fałdkami.

A Wy, co robicie, by osiągnąć płaski, ładny brzuch?

bloglovin

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Pinterest
Contact us

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *